No itinerario coresmal, escoitamos hoxe un fermoso relato que nos convida a volver visitar as nosas sedes e a auga que buscamos para sacialas. Os catecúmenos que serán bautizados na noite pascual, na liturxia de hoxe, achéganse ao simbolismo da auga bautismal.
Chegou Xesús a unha cidade da Samaría chamada Sicar, preto do terreo que lle deixara Xacob ao seu fillo Xosé. Estaba alí o pozo de Xacob. E Xesús, canso do camiño, sentouse onda o pozo. Era ao pé do mediodía. Chega unha muller da Samaría sacar auga. E Xesús díxolle: – Dáme de beber. (Xn 4,5-7)
Xesús está canso e sedento e pide auga á muller. A primeira sorpresa é que o autor do evanxeo quixo integrar no seu relato dúas necesidades básicas de Xesús (o descanso e saciar a sede) e o seu desexo de satisfacelas. Adoitamos desvalorizalas, coma se formasen parte dunha dimensión menor da súa vida, a súa humanidade. Simone Weil, filósofa e mística, interprétao doutra maneira:
Cristo curando aos tolleitos, resucitando aos mortos, etc.: esa é a parte humilde, humana, case baixa da súa misión. A parte sobrenatural é o suar sangue, o desexo insatisfeito de consolos humanos, a súplica por salvar a vida, o sentimento de ser abandonado por Deus. (…) «Meu Deus, meu Deus, por que me abandonaches?» Aí está a verdadeira proba de que o cristianismo é algo divino.
San Bernardo, ao escribir sobre a Encarnación do Verbo, di que El é «a luz apagada, a palabra enmudecida, a auga sedenta, o pan famento». Que quere dicirnos Bernardo con estas expresións paradoxais, que non podemos confundir cun artificio literario? Creo que está a tentar transmitir a súa propia experiencia do Misterio de Deus. É que Deus é auga porque é pura sede, é presenza porque é ausencia, é Palabra porque é silencio… A abundancia de Deus é a súa mendicidade. Queres atopalo? Avanza polo camiño da túa sede, avanza por onde non ves nin sentes, e escoita o silencio como o sentinela que espera a aurora.
Sentir sede é unha experiencia difícil. Existen moitas sedes nas nosas vidas (cada un coñece as súas): a falta de esperanza e de horizonte, un cotián pesado e sen sentido, a carencia de afecto, unha enfermidade, unha memoria que segue atormentándonos… Cando abandonamos as nosas narrativas defensivas e nos permitimos sentir o que levamos dentro, emerxe o mapa das nosas sedes. E o que todos desexamos é apagalas o máis rapidamente posible.
Xesús, o sedento, atopámolo xunto aos pozos onde imos correndo cos nosos cubos para saciar as nosas sedes: «Se ti coñeceses o don de Deus». El sabe que, en definitiva, a nosa sede é só unha.
Benaventurados os sedentos!, porque vivirán en camiño cara á fonte. No camiño cara á fonte, descubrimos que a nosa sede é o noso pozo. Podemos vivir da nosa sede, porque ela é o lugar do encontro co Sedento. Baila ao redor da túa sede; fai a festa máis improbábel. A túa sede é unha fonte que corre en ti para a vida eterna.
Hai un verso de Thomas Merton que podería ser dito por Xesús:
Se na calor non atopo auga para a miña sede,
mananciais a miña sede che dará, pobre viaxeiro.
Xesús encárnase na nosa historia como auga sedenta e vaise de no medio de nós sedento.
Sabendo Xesús que xa todo estaba acabado, para que se cumprise plenamente a Escritura, dixo: – Teño sede! (…) – Está cumprido! E, inclinando a cabeza, entregou o espírito. (Xn 19,28.30)
A sede é a condición de Xesús. A sede é a condición dos seus discípulos. A sede é a condición de todos os seres humanos. A auga, aquela que Xesús nos dá coa promesa de que non volveremos a ter sede, é a súa máis profunda comuñón coa sede de cada un de nós.
Da túa sede fixeches manancial. A túa sede é a miña fonte. Oh milagre pascual!
A miña alma ten sede do Deus vivo:
cando verei o rostro de Deus? (Sal 41,3)
Gracias …constructiva y sugerente homilía..deja huellas profundas…gracias
Gracias
QUERIDOS HERMANOS, es verdad, somos centinelas…esperamos la aurora. Somos pequeños… seguro que lo que «no es ná»…pero siempre DE DIOS.
La pintura, de hoy, de Enrique me sobrecoge…cada día, sin que digamos algo, lo dice TODO: Gracias, solo desde la cruz se puede pintar así!
Alentadora y refrescante la palabra de hoy.
Muchas gracias.
Gracias
Mucha puntilla y brocado en este comentario a un Jesús sediento y cansado a quien no le resuelve su afán de misión de vida..
Sede, a máis fonda comuñón. Bailemos.